BENİM GÜZEL MELEKLERİM

13 Nisan 2010 Salı

Tuvalet eğitimine başladık...



Bence çocuk büyütmenin en zorlu dönemlerinden biri de tuvalet eğitimi... Hem anne hem de çocuk için ayrı ayrı zorlukları var. Birlikte bir şey başarmaya çalışıyorlar ama bu yolda birbirlerine zarar vermemek istiyorlar olabildiğince...

Bir sürü düşünce ama büyük bir kararlılıkla 12 Nisan pazartesi günü tuvalet eğitimine başladık 29 aylık oğlumla...

Yakın bir arkadaşımın kendi kızında denediği ve olumlu sonuç aldığı hızlı bir yöntem deneyeceğim. Bir sabah kalkıyorsunuz bezi çıkarıyorsunuz!!! Ne olacaksa oluyor ama mümkünse geri dönmüyorsunuz :)

Sabah kalkar kalkmaz bu işi bana ve oğluma kolaylaştırması için dua ettim. Ne de olsa O'ndan izinsiz bu dünyada hiçbirşey olmuyor. Sonra  oğlumu öperek ve severek uyku tulumunu ve pijamasını çıkardım. Bez de çıktı ve zaten önceden giymeye başladığı çamaşırı çıplak tenine giyiverdi minik Sefa ve anneyle banyonun yolunu tuttu. Lazımlığı görünce- ki bu son derece eğlenceli bir model ilgisini çekmesi için- anladı sanırım başına gelecekleri ve başladı ağlamaya.

İlk tur sabah yeni uyandığı için başarıyla tamamlandı. Teşvik sisteminin önemini bildiğim için bir şey düşünmüştüm. İlk iş oturma odasının duvarına bir kağıt yapıştırdım ve UHU'yu seven oğluma ödül hazırladım. Her başarıdan sonra bu kağıda internetten indirdiğim Caillou resimlerini yapıştıracaktık. İlk başarımızdan sonra hemen bir sürü resim yapıştırdık ve tam keyfi yerindeyken bir sonraki tura hedef olması için yarıda kesip kaldırdık.

Sonra başladım sormaya "-Sefa oğlum tuvaletin geldi mi?- Iıhhh"  10dk. da bir sormama ve  20dk. da bir denemek için oturmamıza rağmen öğlene kadar hiç isabet ettiremedik ve tam 5 kıyafet tükettik. Umutsuzca arkadaşımı aradım destek almak için. "- Normal tabii" dedi ve lazımlığı nerede bulunuyorsak oraya koymamı söyledi. Banyodan korkabileceğini ekledi. Bende söz dinledim hemen. Oturma odamıza taşıdım olayı....

Öğle uykusundan önce son bir kaza. Sefa bey daha olayınm farkında değil. Sadece ıslanınca "Bu neee!" diye söyleniyor oğluşum. Öğlen uykusu için yatağın altına muşamba koydum ve bezsiz yattı.  Uykudan kalkınca benim zorumla bir isabet ....  Ve sonra baba gelene kadar tam 3 kıyafet daha makinaya gitti. Babamız sağolsun telefonla durumumuzu öğrenince bize yedek 5 çamaşır daha getirmiş. Stok sağlam yani. Yılmak yok:)

Babayla oyun falan derken gece yatmadan önce ilk kez düzgün bir şekilde lazımlığı kullandık. Gece bezimizi taktık ve uykuya yattık.

Ama benim durumum feci. Yatağa nasıl gittim bilmiyorum. Kaç makina çamaşır yıkandı onlar kurutuldu tekrar giyildi, tekrar yıkandı vs.vs.

İlk gün sonucu 10 vakanın 3'ü olumlu 7'si olumsuz.

İkinci gün sabah uykudan uyanıp pijama çıkarmak istemeyen ve uyuyor taklidi yapan bir küçük adamla karşılaştım. Bu kadar akıllı olabilir mi??? Yani pijama ve bez çıkınca yine zorlu bir gün yaşayacağını tahmin edip bu uyuklama halini planlamış olabilir mi bilemiyorum ama bezi çok zor da olsa çıkardık.

Bu  kez duvara bir çizelge astım kendim için . Kaçta yapıyoruz nereye yapıyoruz gibi..bilgileri kayıt etnek için. Bugün öğleden önce 1 olumlu 3 olumsuz sonuç aldık. Bir arpa boyu yol gitmemişiz yani. Öğlen uykusu uyumadık bugün (kendimizi olaya kaptırmışız saat de çok geçince vazgeçtim uyutmaktan). Öğle yemeğinden sonra işler değişti. Sefa "Geldi" demeye başladı. Bazısı doğru bazısı yanlış ama kendiliğinden lazımlığa oturdu. Öğleden sonra 1 kaza ve 4 olumlu ile günü kapattık. Galiba birşeyler oluyor. Sanırım ümitlenebilirim az da olsa yol katetmeye başladık.

Yarından umutluyum. Umarım birlikte daha az yorularak bu işi başarırız.

İkinci gün sonucu 9 vakanın 5i olumlu 4ü olumsuz.

Tam postu yayınladım. Sefa ağlamaya başladı yattığı yerden. Son yarım saattir huzursuz uyuyordu zaten. Acaba? sorusuyla yerimden kalktım ve onu alıp banyoya götürdüm.( uyuduktan sonra lazımlık tekrar banyoya gidiyor). Ve evet uykusunda da rahatsız olmuş. Bir  isabeti de uykuda yakaladık. Yani skor değişti.

Son durum: İkinci gün sonucu 10 vakanın 6'sı olumlu 4'ü olumsuz.

BU EN SON DURUM:

Uykuda yine huzursuzluk, yine banyo yolculuğu ve isabetli bir atış daha .... Gece uyumadan önce süt içmeyi kaldırmamız gerek yoksa sabaha kadar tuvalete taşınacağız sanırım. Uykusu bölünüyor ve huzursuzlanıyor haklı olarak. Yeni hedef gece sütünü sabah keyif sütü yapmak....

Son durum: İkinci gün sonucu 11 vakanın 7'si olumlu 4'ü olumsuz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder