BENİM GÜZEL MELEKLERİM

28 Mart 2010 Pazar

Uzun bir pazar günü





Bir güne ne kadar faaliyet sığar diye düşündüm bugün... Faaliyet derken çocuklarla yapılan elişi faliyetlerden söz ediyorum. Bu işlerin adı benim oğlumun dilinde "Miiima".
Büyüyünce mimar mı olacak acaba? Bayılıyor Uhu'ya , kesip yapıştırmaya ve çıkartma çıkarmaya.Hatta Uhu'yu rüşvet olarak kullandığım da olmuyor değil.

Bizim evden bir yemek zamanı

Anne yemek hazırlar ve oğlunu çağırır:
- Sefa yemek hazıııır..

içeriden ses
-Dada (ki bu Sefa demek oluyor) mama ııhh.
-Hadi hemen yemeğe...
-Anne Dada mama ıııhhhhhhh
Müthiş rüşvet geliyor
-Bak Sefa mama yersek sonra Uhu ile yapıştırma yapacağız...
-Dada mimaaaa :)
-Önce yemek yiyelim sonra uhu tamam mı..
-Hıhı Anne hıhı
ve mutlu son...

Neyse fazla uzatmadan uzun zamandır oğluma bir boy cetveli yapmayı düşünüyordum. Daha önce sticker şeklinde bir tane almıştım ama o yıprandı ve çıkardım.

Geçen hafta içi Bauhaus'dan kontrplak kestirdim (ki bu da ayrı bir sabır hikayesidir). Boya ve diğer süsleme eşyalarım zaten vardı. bugün de yapmaya karar verdim. Sefa'yı uyuttuktan sonra Eda'ya "Hadi gel biraz çalışalım" dedim.
O bir duvar tablosu boyadı, bende boy cetveline başladım.

Gün içerisinde ara ara yaparak akşam da tamamladım. Fena olmadı ama sakin kafayla daha rahat bir ortamda yapsaydım herhalde biraz daha iyi olurdu.

Eda'yı oyalanması için tabloyu verdim. Ama o da çocuk ya sürekli konuşuyor, soru soruyor:

"-Anne 1 kat boyadım ne olacak şimdi?"
ben: - biraz bekle kızım kurusun tekrar boyayacaksın.
eda: -ne kadar bekleyeceğim?
ben: - 3-4 dakika falan...
Eda hemen kalkıp mikrodalganın önüne geçiyor başlıyor dakikaları saymaya. Bu arada şarkılar uyduruluyor. sonunda:- anneeee 4 dk. oldu tamam mı?
ben: -gel bak kızım kurumuşsa olmuştur..,
eda: -kurumuş şimdi ne yapıcam?
ben: -zımparala biraz pürüzsüz olsun..
Eda: -anne pürüzsüz ne demek?
ben: -????

Bu şekilde geçen boya ve zımparalama süreçlerinden sonra ortaya bu eser çıktı.




Bu sırada Sefa uyandı. Ortadaki karışıklığı görünce başladı : "Anne,Dada miima" diye bağırmaya. Neyse onunla da Diego yapıştırdık, Diego'ya yatak ve yastık yaptık vs.vs.

Aklım yarım kalan boy cetvelinde ama çocuklar ayaktayken yapılamayacağına karar verdim.Yemeler içmeler türlü oyunlar derken çocuklar yattı. Ve ben de işimi tamamladım.

İşte boy cetvelimiz...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder