BENİM GÜZEL MELEKLERİM

24 Nisan 2010 Cumartesi

Bunlarda Eda'ca kelimeler (di....)


Eda'm 3 yaşındayken

Sefa'ya sözlük hazırlayalı epey uzun zaman oluyor. Eda'nın söylediklerini kaydettiğim defteri bulamadığım için bu postu yazmak bu kadar uzadı. İlk konuşmaya başladığı gün daha dün gibi... İlk "Mama" demişti 8 ay 1 haftalıkken biberonda Milumil3'ü görünce, 9 aylık "Dede" dedi ve 9,5 aylıkken de "Baba". Ben biraz bozulmuştum açıkçası, anne deyişini duymak için 1 ay daha beklemem gerekti diye...

Yıllar akıp gidiyor. Bu deftere bakarken senin de bebek olduğunu hatırlamak ne bu kadar hızlı büyüdüğünün farkına varmak biraz hüzünlendirdi beni. 8 yaşında ve gayet uzun boylu bir kız olduğun için sanki hep böyleymişsin gibi kaptırıyorum ben bazen...

İşte Eda'ma ait özel kelimeler:

iç: su
düt: su
Sabah uyanınca bana verdiğin sipariş: "Anne düt, iç"

ebi: anneannen
iyze: ümran teyzem (sonrasında  ve hala "Ümoç" diyorsun ona)
Aycan: Nurcan teyzem
ba eyze: arkadaşım Bahar
hava: hala
avva: Allah
avva ekke: ezan sesi
dapmak: yapmak
düdüt: araba
büyük düdüt: inşaat arabaları, çimento kamyonu, vinç vs
tala anne: ben
odüt eçi: hayal arkadaşının adı hatta soyadıda "Yerdenbitme" oldu sonra
ton: son ,son birkez birşey yapmak için "Anne ton!" kardeşin buna işaret parmağını sallayarak "Anne biii" diyor
tusun: susun , bana ve babana  birşey söyleyeceğin zaman "Çocuklar tusun!" diyorsun
membe: pembe
mustak: mutfak
bayduş: baykuş
duş: kuş
ton: son
dakı: kapı
düften: lütfen
tuğta: çikolata
acaaa: acaba
dakak: kitap
dız: kız
hep belabel: hep beraber
daktadur: arkadaşın fatmanur
yuğta: yumurta
cucuk: sucuk
dalınca: karınca



Babana, "aslan baba, iyabim, sersem korsan jack" diye sesleniyorsun

Sersem Korsan Jack favori çizgi filmin. Tekrar tekrar bıkmadan seyredebiliyorsun aynı filmleri. Jack'ın arkadaşı Lapacı'nın da sendeki adı "Dakacı"



"gözüme bak, kucağıma gel" yüzünü yüzüme yapıştırıp sonrada bana sarılırken söylüyosun bunu da...
"hepsini içersen karnım ağarar..." sütünü bitirmediğinde bahanen hazır :)
"Büyük düdüt bize dun atarsa bizde ona dun atalım" evimizin yanında yeni yapılan binanın inşaatında çalışan kepçeden korkunca bunu söylüyordun bana



Uykudan önce yorganın altına saklanıp "Ben yokuuum!" diye bağıran, bir odaya girdiğinde "Ben geldim, hoşgeldim" diyen, bir yaramazlık yaptığında " sace bunu elledim anne!" diye açıklama yapan, "Ben sana aşık oldum" , "Sen çok güzel bi annesin" diyerek beni tavlayan 3 yaşındaki kız nasıl ve ne kadar çabuk bu kadar büyüdü.  Benim tatlı meleğim....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder