BENİM GÜZEL MELEKLERİM

10 Ekim 2011 Pazartesi

Çocuk Kalbi




Enrico tatilin bitip okulun başlamasından hoşnut değil... Eda da öyle...

Enrico bir çok ödev, sınav ve sorumlukla dolu gelecek 9 aydan korkuyor... Eda da öyle...

Enrico aslında ders çalışmaya daha çok zaman ayırmak istiyor, ama yapamıyor...Eda da öyle...


Enrico anne, baba ve öğretmenine çok değer veriyor... Eda da öyle...

Çocuk kalbi kitabını okuyor küçük ablamız şimdi... Sınav olacaklar bu hafta... "Anne bana soru sorar mısın?" deyince bir çırpıda okudum ben de...

Küçükken okuduğumda bana da ders gibi gelen kitap o kadar hoşuma gitti ki bu kez... Karakterlerin önem verdiği değerler ne kadar özenle seçilmiş. Bizim çocuklara okutulmak için seçilen zaman ne kadar uygun olmuş.

"Senden bir şey isteyenin yanından kayıtsızca geçme, Enrico" diyor annesi. Attığı kartopuyla bir yaşlıyı yaralayan arkadaşının suçu üstlenmesini nasıl da methediyor babası...Çalışanın herşeyi başarabileceğinin umudunu veriyor araya sıkıştılmış Stardi hikayesi...Anne, baba, öğretmen, arkadaş ve aslında tüm dünyaya saygılı ve duyarlı olmayı ne güzel anlatıyor yazar...

Şimdi konuşuyoruz okuduğumuz  bölümler hakkında, kendi yaşadıklarınla benzerlikleri fark ettirmeye çalışıyorum ona. Yanlız olmadığını, birçok çocuğun neredeyse tamamen aynı duyguları aynı yaşlarda yaşadığını fark ettirmek istiyorum ona...

İstiyorum ki Eda'da sadece ders olarak görmesin bu kitabı , yıllar önce annesinin yaptığı gibi...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder