BENİM GÜZEL MELEKLERİM

17 Eylül 2011 Cumartesi

Okul telaşı...


Gizli bir telaş var evde...
Eda 4.sınıf öğrencisi artık.
İçten içe endişeli...

" 4.sınıf çok zor mudur acaba anne?" diye sordu gece yatarken birdenbire...

Böyledir benim kuzum. Herşeyin çoğunu içinde yaşar. Genelde onu umarsız sanırlar. Etrafta olanlara karşı kayıtsız gibi durur. Ama sonra küçücük içine sığamayanlar yavaş yavaş taşmaya başlar. Beklenmedik bir anda o konuyu ne kadar uzun süredir düşündüğünü gösteren bir cümle çıkıverir ağzından. Bilmeyenler ancak o zaman anlar Eda'nın o kunuya ilgisiz kalmadığını...

Bu yıl öğretmeni değişiyor, dersleri çeşitleniyor.
Kolay değil bir yıl daha büyüyor.
Üç yıldır bir çeşit anne yerine koyduğu öğretmeni yerini bir "baba"ya bırakıyor. Acaba bu yeni "baba" nasıl biri diye düşünüyor demek ki benim kuzum. Bu "baba" kendi babası kadar şefkatli mi? Alıştığı gibi "kızarken" bile sevgiyle bakabiliyor mu? Dersler nasıl bakalım? Kitap sayısının artması kadar dersler de artıyor mu acaba? Acaba oyun oynamaya vakti kalabilecek mi, yine?

Kimbilir daha neler neler var küçük kafasının içinde.

-" 4.sınıf çok zor mudur acaba anne?"  diye sordu kuzum gece yatarken bana...
-"Senin başaramıyacağın birşey değildir kuşum" dedim ben de ona...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder